Thursday, April 22, 2010

Kursus

Bulan nie je dah dua kali gi kursus tempat yang sama, hutan ayer hitam puchong. Dua-dua kursus mengenai SPK pergh penat giler otak menerima pelbagai ilmu, dah tepu. So much info need to be remembered and apply in work place.

Seronok gak gi kursus nie, tempat plak dalam hutan yang keliling hutan nie dah banyak pembangunan. Tapi still sejuk, nyaman dan sunyi, memang sesuai untuk berehat. Air mandi sejuk tak macam air kt rumah yang sedia panas terus dari paip.

Ramai knkwn dari pelbagai bidang dan fakulti join kursus nie, sebelum ni ada prof, dr gak yang join. Bila berbual dapatla ilmu pengetahuan dan pengalaman yang dikongsi dengan kami semua. Ada yang berguna dan membantu dan ada juga yang tidak sesuai dalam pelbagai aspek kehidupan. So kena la pandai memilih mana yang elok untuk diri sendiri.

Buat apa yang kita minat, so kerja bukan sekadar kerja yang menjadi rutin seharian kita. Sebab bila kita lakukan perkara yang kita minat setiap hari kerja akan jadi mudah dan seronok untuk dilakukan dan mungkin ada menjadi suatu hobi dan passion yang kita akan sentiasa bersemangat untuk terus melakukannya. Betul ker??

Apa-apa pun setiap hari sebelum pergi kerja kena niat kerana Allah s.wt. moga kerja dan kehidupan kita diberkati dan mendapat redhaNya. Yang paling paling penting rezeki yang kita bawa balik adalah rezeki yang halal, insyaAllah (peringatan untuk diri sendiri juga). Moga bermanfaat untuk semua....

1 comment:

hafizmohd.com said...

betul tu man..keje kalau boleh biarla de minat..lau tak..senang citer..carik jer keje yg kite minat..aku bile ko ckp je macam nie..teringat aku pada bekas pekerja kat sini..adeh..

thanks man utk nasihat dan ingatan ni..same2 kite mencari rezki yg halal..

p/s - man,ade kerje kosong tak kat situ?hehe