Tuesday, January 29, 2008

Spray drying dan Freeze drying

Konfrantasi antara dua alat pengeringan...

Spray drying: Aku lebih baik dan effektif untuk mengeringkan sesuatu bahan.

Freeze drying: Tapi kau melibatkan suhu yang terlampau tinggi, aku yang lebih baik bahan yang aku keringkan lebih tahan lama.

Spray drying: Mengata dulang paku serpih, suhu kau pula terlalu rendah, pengeringan yang macam tu mahal pula berbanding dengan aku yang cepat dan murah.

Freeze drying: Walaupun mahal tapi berbaloi kerana lebih tahan lama beb.

Spray drying: Berbaloi? Aku yang lebih berbaloi bukan kau lah!

Manusia: Erm dua-dua alat ni dah rosak pulak, nak baiki mahal pula macam mana nak siapkan kerja nie....Nampaknya kena tunggu berbulan-bulan la tunggu spare part sampai...arghhhh tensen!

Spray drying dan Freeze drying: Kita dua-dua tak boleh pakai!!!!

Moral: Kenali diri, ukur baju di badan sendiri.....

1 comment:

ayong afzan said...

Sungguh comel cerita ko ni..hihi