Monday, February 8, 2010

................

Lama sangat rasanya blog ni tak ada update terbaru. Banyak meluangkan masa membaca blog kawan-kawan yang sangat menarik. Pelbagai cerita yang disajikan mengenai kehidupan, pengalaman diri dan ada gak menulis tentang fakta2 yang bermanfaat.

Baru je lepas membaca blog Prof. Muhd Kamil, lama dah tak baca blog beliau. Pengalaman yang dikongsi sangat menarik dan semacam menjadi motivasi kepada diri. Terkadang terfikir untuk mencuba melalui pengalaman sebegitu, tapi ilmu yang ada terlalu sedikit.

Sekarang hanya mampu melanjutkan pelajaran hingga ijazah sarjana, keinginan untuk memperolehi ijazah falsafah dengan gelaran Dr mungkin satu perjalanan yang jauh yang sukar untuk ditafsirkan sama ada akan diperolehi atau tidak.

Seringkali terkenang dan teringat saat2 belajar masa degree dahulu, suasana yang dirindui, gelak ketawa bersama rakan sekuliah, masa belajar dan menyiapkan tugasan sungguh menarik. Ditambah bekerja ditempat yang sama pasti akan sentiasa teringat bila melalui jalan2 yang selalu digunakan untuk ke kuliah dan kelas.

Semasa belajar nak sangat cepat2 dapat kerja dan ada duit sendiri. Tapi lepas dah bekerja terasa pula belajar lagi best dan tidak memenatkan. Walaupun sering mengeluh yang belajar memenatkan badan dan otak. Huhuhuhu begitula manusia bila dapat apa yang diingini kadang2 kurang dihargai, namun bila kehilangan baru terasa sesal kerana tidak menghargai sepenuhnya...

Apa2 pun perjalanan masih jauh.....=)

6 comments:

ayong afzan said...

apa2 pun yang penting kena bersyukur... Alhamdulillah. Semoga terus sukses

Maiyah said...

lumrah kehidupan manusia

hafizmd said...

Memangla Man, bagi aku..saat mase study mmg takde galang ganti..happy jer ngn member2..buat assignment, masuk lab,pegi kelas jalan ramai2,pastu pegi main bowling lagi..pergh..mmg bestla..

Sekarang, agak payah utk sebegitu..tp tetap bersyukur sbb hidup mesti sentiasa berubah ke arah yg lebih baik..

ps/ - Man, moge ko terus sukses..pe kate kite pekene bowling nak?

Anonymous said...

Semalan dah berlalu, esok belum tentu, hari ini hadapi dgn kesyukuran. Demi masa... sbagai peringatan

Iftitu

azman said...

riza: ya syukur alhamdulilah...

maiyah: yup stuju

apiz: bila terkenang blk masa study rs rugi lak sbb xhayati sepenuhnya...kegembiraan masa tu sgt best...insyaAllah jika ada kelapangan korang la invite kitorang..sbb korangkn masa terhad..

iftitu: terima kasih di atas ingatan =)

fiezaradzi said...

tul.. memang terinagt sangat2 zaman belajar degree dulu.. happy jer..
aku rindu zaman tu..