Wednesday, February 10, 2010

Kehilangan

Pernah rasa kehilangan tak? Biasanya kalau kita rasa kehilangan kita pasti akan teringatkan orang tu@benda tu setiap kali terlintas kan. Yang pastinya kita akan rasa rindu pada seseorang yang kita hilang untuk suatu jangka masa yang lama (mungkin seminggu/sebulan/2 bulan dan seterusnya).

Tapi pasti akan dapat lupakan apabila masa berlalu dan akan terkenang semula bila diingatkan atau tiba-tiba teringat. Ada yang akan sedih bila teringat dan ada juga yang kalau boleh tak mahu teringat semula.

Apa yang aku hilang sekarang? Erm sebenarnya bukan aku kehilangan apa-apa buat masa sekarang, cuma rumah sewa kitorang yang sering kehilangan barangan kebelakangan ini. Kalau dahulu hilang kasut, selipar, helmet, maybe baju kalau ada yang hilang.

Yang pasti semua yang ditulis diatas hilang dan tidak akan dapat kembali. Ada sekali tu motor yang hilang, alhamdullilah syukur kepada Allah ditemui semula pada hari itu juga. Memang rezeki halal tu kalau dapat balik (orang tua2 cakapla).

Berbalik kepada kebelakangan ini peristiwa misteri (misterilah sangat) yang telah berlaku di rumah sewa kitorang pasal kehilangan wayar internet milik member. Hilang entah kemana dan tiada seorang makhluk Allah dirumah tu yang mengaku ambil/terambil dsb. Maka terpaksala member ni beli yang baru. Selang beberapa hari muncul semula wayar internet tersebut, dan biasalah tiada yang mengaku memulangkannya.

Kami semua rasa kagum dengan makhluk yang mengambil dan memulangkan semula wayar tersebut. Pelbagai penaakulan yang dibuat mengenai kejadian tersebut ada mengatakan ada yang ambil terlupa pulangkan, ada gak yang cakap tikus yang ambil (tapi xlogik gak sebab wayar tu panjang sgt dan nk pulangkan balik pn impossible sebab xde kesan gigitan pada wayar internet itu). Namun misteri masih belum terungkai kerana tiada yang mengaku, mungkin sipolan sudah terlepas cakap yang dia tak ambil dan tak boleh nak tarik balik kata2nya semula.

Kenapa? Kitorang pun tak tau, pada saya mungkin dia malu nak berterus terang sebab mengapa dia ambil wayar tersebut. Dan yang paling sedih setelah tuan punya member membeli wayar yang baru dengan menggunakan kos sendiri wayar tersebut dipulangkan. Haii lagilah bertambah malu nak cakapkan karang kena soal macam-macam plak. Then takut nnt bila ada barang yang hilang nnt kena tuduh....huhuhuuhu

Panjang dh citer ni leh wat novel nie...hehehe cerpen dl kot sebelum leh wat novel. So citer kehilangan sampai situ je ke (jika ada yang bertanya). Ternyata ada sambungannya, kali ini hilang lagi, kunci solex pagar lak hilang haiiii macam2 la plak yang menimpa kitorang kt rumah sewa tu. Semalam puas cari dan tanya sapa2 yang ada terambil namun hampa, pagi tadi sebelum pergi kerja tengok gak kt tempat kunci tu digantung tapi masih tiada.

Mungkin harini akan cari lagi dan mungkinkah harini kunci tersebut akan muncul kembali?Adakah harapan kunci tersebut muncul kembali???Sama2lah kita nntkan episod seterunya hahahahaha (kalau ada episod seterusnya la kan)

Semoga misteri akan terungkai apabila sipolan bersedia untuk menyatakan kebenarannya (kes wayar internet)......kes kunci masih dalam siasatan =)

11 comments:

ayong afzan said...

kena tulis macam zaman tadika dulu ( Alif Lam Lam Ha, sapa amik Allah nampak. Berdosa!!) haha... kenangan..kenangan

arip said...

huhuhuhu.. misteri nusantara pun tak macam nih.. huhuhu... gigil gigill..

ayong afzan said...

Ada benda yang nak 'berkawan' dgn korang kot ni..hehe

azman said...

riza: aku hampir nk cdangkan kitorang sume bersumpah ckp xamik tp rs takut nnt hbngn jadi keruh plak....just tnggu dn lihat je la

arip: ermm mmng misteriiiiiii....

riza: ramai yg nk berkwan dgn budak2 rumah sewa aku tu maklumla sume teruna2 gantang....hahahahaha

ayong afzan said...

Aku rasa macam tu jugak la. cepat2 la tamatkan zaman bujang, takdak sapa kacau dah..hehe

Makcu said...

wow misteri nusantara..

cubelaa suh zainal aripin dtg.. interbiu yg misteri2 tuh hehee

fiezaradzi said...

de han.. kah rumah korang nih.. hahaa.. hantu curik.. bersabar lah.. moga orang yang amek tu insaf dan pulangkan..
cian kat member yg kena beli wayar tu balik.. sabar ye..

Pn. Ira said...

teruna gantangg???hahaha...bajet!hehe

zaihana said...

misterinya dengar cerita ni..kene buat solat hajat ramai2, sambil baca yasin dan buat jamuan sekali..jamuan tu penting..;p

arip said...

haha miey sblm jamuan tuh pe kater ko sponsor ngan nasi beriyani ko...

hafizmd said...

erm..teori aku:
1. tikus yg larikan - azman dah sangkal
2. toyol? - tpi toyol suke amik duit jer..lau kabel..takkan toyolpun layan pc?
3. member rumah? - ini mungkin juge, dah 'terambil' tanpa bgtau..then bile ditanye..malu nak ngaku..hehe
4. kucing kepala hitam - mungkin ade manusia yg dah biase usha2 rumah korang, pantang ade ruang, kunci solex pun jadilah..

sekian..